Anton och Dennis frågetecken
Publicerad: 2021-02-05
Inför match
Rögle flyger till Luleå i morgon bitti för sista matchen innan landslagsuppehållet. Frågan är om forwardsduon Anton Bengtsson och Dennis Everberg finns med på planet - det avgörs på morgonen. Anledningen är familjeskäl då båda ska bli pappa inom kort.

– Hela truppen samlas här i Catena Arena på morgonen så får vi se vilka som följer med, säger Rögletränaren Cam Abbott.
Rögle har vunnit samtliga tre möten mot Luleå den här säsongen, de två senaste matcherna har Anton Bengtsson avgjort på övertid/straffläggning. Men i morgon eftermiddag är det inte säkert att Anton följer med då han ska bli pappa i en nära framtid. Samma sak för Dennis Everberg - även här blir det besked på lördagsmorgonen.

Målvakten Christoffer Rifalk klev av dagens träning med smärta men rapporten säger att han kan följa med. Sen innan saknas Moritz Seider och Taylor Matson.
Matchen i Coop Norrbotten Arena börjar kl 15:15 och sänds på TV4.