Uttalande från Rögle BK kring kommentarer från kommunpolitiker
Publicerad: 2021-11-18

ÄNGELHOLM 2021-11-18 -- Rögle BK vill idag ge följande uttalande gällande den artikel som publicerades i Kvällsposten tidigare under torsdagen i vilken en kommunpolitiker och en kommunal tjänsteman bland annat använder ord som ”pappersprodukt” kring utvecklingsarbetet i vår akademi. Flera av kommentarerna i artikeln förvånar och gör oss väldigt besvikna.

Kommunpolitikern i det här fallet har haft full insyn i vårt arbete de senaste två åren och har haft en stående inbjudan att besöka vår ungdomsverksamhet vilken dag som helst i veckan. Så vitt vi vet har hon inte varit här vid ett enda tillfälle. Att sedan tjänstemannen, som inte är insatt i vår verksamhet över huvud taget, uttalar sig i media för kommunens räkning tycker vi är märkligt.

Vi är de första att erkänna att vi har mer jobb att göra och att vi aldrig kommer vara helt felfria, men vi är trygga med och stolta över det förändringsarbetet som klubben inlett och de fortsatta utvecklingsplanerna vi har framför oss.

Förutom utvecklingsarbetet i vår akademi har vi de senaste åren hittat kreativa sätt att samarbeta med Ängelholms kommun i en rad olika sammanhang bland annat i form av arbetsmarknadsinsatser, jobbmässor, näringslivsmässor, skolbesök, förskolebesök och sommarlovsaktiviteter. Vi är övertygade om att många av dessa initiativ kan leda till ett bättre Ängelholm för både barn och vuxna långt utanför våra isar. Det gör också kommentarerna idag än mer frustrerande.

Med det sagt kommer vi inte låta missvisande kommentarer, personliga vendettor eller politiska agendor bromsa vårt arbete med att utveckla vår akademi. Vi kommer inte låta det här hindra vårt arbete för en starkare region eller låta det påverka vårt jobb med att sätta Rögle och Ängelholm på kartan, inte bara i Sverige utan även i Europa.

Rögle BK vill också rikta ett stort tack till alla medlemmar, sponsorer, vårdnadshavare, supportrar, politiker och kommuntjänstemän som under dagen uttryckt både sitt stöd till vårt fortsatta arbete och sin frustration över kommentarerna som inte kan vara ämnade till något annat än att skada vår förening eller vinna politiska poäng.

Spelare, Ledare och Personal i Rögle BK

Rögle BK