Lucas och Rasmus med i landslagstrupp
Publicerad: 2018-06-20
Nyhet
Rögle fick på onsdagen två landslagsmän. Juniorerna Lucas Elvenes och Rasmus Sandin är båda med i Juniorkronornas förbundskapten Tomas Monténs trupp till landskamper i Kanada i slutet av juli.

Det svenska J20-landslagets huvuduppgift kommande säsong är så klart junior-VM som spelas i Vancouver och Victoria i västra Kanada mellan jul och nyår.
Förberedelserna för JVM inleds i slutet av juli då förbundskapten Tomas Montén åker till Kanada för att spela träningslandsakmper.
På onsdagen tog han ut säsongens första landslagstrupp till dessa träningskamper och i truppen finns två Röglespelare med: backen Rasmus Sandin, högaktuell inför helgens NHL-draft samt anfallaren Lucas Elvenes som i förra veckan skrev sitt första NHL-kontrakt (med Las Vegas Golden Knights).
J20-landslaget kommer att vara iväg från 27 juli till 4 augusti. Motståndare och spelort är ännu inte fastställt.