Första segern för J18
Publicerad: 2018-09-23
J18
J18 tog första segern i serien när man slog Tingsryd på hemmais med 7-3 (2-1, 3-2, 2-0) på söndagen.

– Vi tar med oss de tre poängen. Vi gjorde en ganska blek insats där vi gjorde vad som krävdes men inte mer. De sakerna vi gjorde mot HV i torsdags fanns inte på plats idag, säger tränare Magnus Rahm.
Röglejuniorerna tog ledningen tidigt i matchen i boxplay och hade sen ett försprång i målprotokollet hela tiden. Men även om segern aldrig var i någon fara så var Tingsryd länge med i matchen. 2-1 efter första perioden och 3-2 till Rögle halvvägs in i matchen innan man ryckte ifrån till 5-2.
– Tycker vi spelade upp oss lite och vi var aldrig hotade. Jag tycker att kedjan med Casper Lindahl, Andreas Lundberg (bilden) och Kevin Engvall var klart bäst. De gjorde de saker vi kommit överens om och ledde laget i varje byte.
Målskyttar för Rögle var Douglas Andersson 2, Love Bergvall, Albin Blomberg, Hugo Eliasson, Kevin Engvall och Andreas Lundberg.