Rögle tog tredje raka segern efter ny kämpainsats
Publicerad: 2019-02-17
Efter match
Rögle tog tredje raka segern den här veckan när man slog HV71 på bortais med 3-2 efter en rejäl kämpainsats av laget och en storspelande Justin Pogge i målet.

Tredje matchen den här veckan för Rögles del handlade om en intressant utmaning, HV71 på bortais. En motståndare Rögle inte lyckats ta poäng mot i vinter trots tre matcher.
Vi fick se en fartfylld och öppen första period med chanser åt båda håll. Rögle tog ledningen när backen Daniel Bertov hittade rätt från blå - hans första mål i Rögledressen. Lägligt att det kom i Jönköping där han kommer ifrån…

Andra perioden blev en jobbig historia för Rögle, hemmalaget trummade på och låg på hårt i anfallszon långa stunder. Lagets poassnings- och puckskicklighet gjorde att Rögle mest fick jaga puck i egen zon. Rögle drog på sig tre utvisningar i perioden och målvakten Justin Pogge storspelade.
Men till sist fick Pogge ge sig. I powerplay lyckades hemmalaget spräcka Pogges nolla, drygt 17 minuter in på perioden.
Trots 16-6 i skott så var det 1-1 i mål och Rögle var med i matchen.

Rögle fick en smakstart i tredje när Kodie Currans försök till passning i 2-mot-1-läge styrdes in av en hemmaspelare i egna målet. 2-1 stod sig inte länge, efter fyra minuter kvitterade hemmalaget på en omställning.
Med drygt åtta minuter kvar tog Rögle ledningen för tredje gången. Daniel Widing tog kampen framför mål, skymde för hemmamålvakten Felix Sandström och tog sen själv hand om returen och slog in pucken i tom bur.
Med dryga minuten kvar tog hemmalaget ut målvakten och satte allt på ett kort för att kvittera. Men Rögle höll undan och tog tredje raka segern den här veckan.
Nu väntar två hemmamatcher i veckan, först Färjestad på onsdag och sen Mora på lördag.