Rögle starkast i härlig derbyfest
Publicerad: 2019-01-10
Efter match
Säsongens tredje derby blev det bästa så här långt. I en fullsatt och kokande Lindab Arena bjöds publiken på en högintensiv, dramatisk och alldeles underbar historia som slutade i stor hemmaglädje när Rögle vann med 6-4.

Säsongens tredje derby blev en intensiv och spännande batalj i en fullsatt Lindab Arena. Det var två lag som eldades igång av en engagerad publik.
Rögle inledde som vanligt bäst men det var gästerna som tog ledningen efter tio minuters spel. Stabile backen Jonas Ahnelöv kvitterade snyggt efter knappa 14 minuters spel men gästerna kunde gå till pausvila med en 2-1-ledning sedan man petat in pucken bakom Justin Pogge efter en tilltrasslad situation.

Rögle kom tillbaka i andra. Trevor Mingoia kvitterade snyggt på en styrning och Nils Höglander gav hemmalaget ledningen med 3-2 efter en klockren omställning.
Det blev allt mer irriterat på isen och flera dubbelutvisningar.
Med mindre än en halv minut kvar så kvitterade gästerna efter en omställning som inleddes med ett blockat Rögleskott i anfallszon.

Dramatiken och intensiteten skruvades upp ytterligare i tredje. Lucas Elvenes gav Rögle ledningen (via Malmöspelare) men 4-4 kom någon minut senare i powerplay.
Men det skulle hända mer den här galna derbykvällen. Med drygt åtta minuter kvar blev Daniel Widing frispelad och han gjorde inget misstag, 5-4. Och två minuter senare höll taket på Lindab Arena att lyfta när Trevor Mingoia skickade in sitt andra och Rögles sjätte mål för kvällen till 6-4 i powerplay. Gästerna tog ut målvakten de sista två minuterna men kom inte närmre. På lördag är det ny hockeyfest i Lindab Arena när HV71 kommer på besök kl 15:15. Då jagar Rögle femte raka segern.