Stabilt J20 tog tre poäng
Publicerad: 2020-10-14
J20
Efter tre raka förluster hittade J20 tillbaka till vinnarspåret igen i hemmamötet mot Karlskrona. man tog kommandot direkt med ett tidigt ledningsmål och kunde till sist vinna med 6-2 (1-0, 2-0, 3-2).

– Det var en skön vinst där vi hittade tillbaka till vårt eget spel. Vi producerade genom hårt arbete och hela laget var nogrannt med detaljerna i det egna spelet, summerar tränare Charlie Thermaenius matchen i Catena Arena.
Melker Eriksson öppnade målskyttet den här kvällen med att göra 1-0 efter drygt tre minuters spel. Rögle spelade stabilt resten av perioden och bjöd inte på mycket. I andra fick Rögle chansen i spel 5 mot 3 och det förvaltade man på bästa sätt då William Gustafsson gjorde 2-0. Philip Törnqvist utökade till 3-0, fint framspelad av målvakten Max Lundgren som svarade för sen stabil insats i Röglemålet.
– Vi tog lite många utvisningar i andra vilket bjöd in Karlskrona i spelet men vi var bra i boxplay, säger Charlie.
Linus Sjödin utökade till 4-0 tidigt i tredje och Hampus Karlsson gjorde 5-0 i bytet efter och matchen var avgjord. Gästerna tilläts reducera men Senna Peeters gjorde 6-1 innan gästerna gjorde sitt andra för kvällen i powerplay. 6-2 slutade matchen och tre sköna poäng för Röglejuniorerna som nu laddar för nästa mach som är hemma mot HV71 på lördag 15:30.