Säkrade seriesegern - J18 klart för SM-slutspel
Publicerad: 2020-02-14
J18
Rögle J18 är klart för SM-slutspel - detta trots att det återstår två matcher av seriespelet. Laget tog femte raka fullpoängare när man på hemmais slog Karlskrona med 4-1 och därmed säkrade seriesegern.

– Det var en riktigt skön seger. Vi är enormt stolta över killarna, de har kämpat och slitit hårt under säsongen och till slut har deras hårda arbete gett resultat. Seriesegern och en plats i 16-delsfinalerna i SM-slutspelet är ett av våra delmål och det känns skönt att ha klarat av det, säger tränaren Mathias Tjärnqvist.
Röglejuniorerna har haft en stigande formkurva den senaste tiden. Segern över Karlskrona var lagets femte raka. Glädjande är också att man släppt in lite mål, på de tre senaste matcherna har laget bara släppt in två. mål.
Rögle gick på knock mot Karlskrona. Tre mål inom loppeet av fem minuter i första perioden grundlade segern som till sist slutade med 4-1 för Rögle.
Rögle har nu två avslutande matcher på bortais i serien innan slutspelet drar igång.
– Vi ser fram emot de två avslutande matcherna mot Troja och Borås och ska ta chansen att förbereda oss till det som väntar. Vi är långt ifrån klara än. Jag vill ge ett stort plus till hela laget, säger Mathias.
Målen mot Karlskrona gjordes av Oscar Johnsson (bilden), Hugo Koch, Samuel Karlsson och Oliver Casselsten.