Juniorlagen har fått sina SM-motståndare
Publicerad: 2018-03-12
JSM-slutspel
A-laget spelade sista matchen i lördags - men det stundar mer hockey i Lindab Arena den här veckan. Både J20 och J18 har hemmamatcher i JSM-slutspelet. J20 tar sig an Växjö medan J18 har Leksand på sin lott i åttondelsfinalen.

Båda Rögles juniorlag är med när junior-SM går in i åttondelar. På måndagen fick de veta sin motståndare, eller rättare sagt båda Röglelagen valdes.

J20 ställs mot Växjö medan J18 kommer att möta Leksand i bäst av tre matcher.
– Det ska bli roligt! Växjö blev tvåa i topp 10 men vi har en bra känsla i gruppen och en idé hur vi ska kunna skrälla, säger J20-tränaren Gunnar Persson.
Lagen möttes tre gånger i höstens seriespel och då vann Rögle två av matcherna.
Rögle inleder matchserien hemma på onsdag kväll kl 19:30. Retur spelas fredag i Växjö och eventuell tredje och avgörande på lördag i Växjö.

J18 valdes av Leksand, ett lag man mött två gånger i allsvenskan efter nyår.
– Vi vann borta och förlorade hemma på övertid. Det är ett spelskickligt lag som gillar att spela i hög fart och vända spelet snabbt, säger tränare Fredrik Liljewall.
– Vi slår ur underläge och det kan passa oss.
J18 börjar hemma på torsdag kl 19:30 och åker sen till Dalarna för retur lördag och eventuell tredje och avgörande match på söndagen på bortais.