Andra raka förlusten för J20
Publicerad: 2018-09-16
J20
Rögle J20 åkte på andra raka förlusten den här helgen när man mötte HV71 på hemmaplan på söndagen. Smålänningarna vann matchen i Lindab Arena med 5-2 (1-1, 1-0, 3-1).

Matchen mot HV71 var den tredje matchen den här veckan. Efter två tempostarka och intensiva matcher mot Frölunda (en seger och en förlust) var matchen på söndagen inte lika fartfylld.
– HV är ett skickligare lag och flyttar pucken snabbare så vi får inte riktigt möjligheten att spela som vi vill. Sen kommer vi ut ganska passiva i första perioden och låter de ta kommandot, säger tränare Jonas Elofsson.

HV tog som Jonas sa tag i taktpinnen i första och tog ledningen drygt åtta minuter in på första men i periodens sista minut kvitterade Benjamin Magnusson, hans tredje mål på lika många matcher.
– Benjamin gör ett bra jobb framför kassen. 1-1 efter första är jag tacksam för med tanke på hur perioden såg ut, säger Jonas.

I andra kom Rögle ut intensivare och förde spelet de första 10-12 minuterna. Man låg på hårt och skapade tryck mot HV-målet men utan att få in pucken.
Rögle mattades lite och med tre minuter kvar tog HV ledningen igen efter mål i power play.
I tredje kvitterade Rögle genom Oliver Johannesson och minuten senare fick Erik Kurtz Bengtsson en jättechans att ge Rögle ledningen men hans avslut räddades.
Istället tog HV ledningen igen och i power play med drygt sju minuter kvar kom 4-2. Rögle fick chansen till spel i numerärt öerläge i slutskedet, tog ut målvakten Calle Clang men då gjorde istället HV 5-2 vilket blev slutresultatet.

– Sett över hela matchen så gör vi en helt okej insats. Men två bra perioder räcker inte mot ett lag av HV:s kaliber, avslutar Jonas.