Frågor och svar gällande Säsongskortet
Publicerad: 2020-06-17
Säsongsort
Det är många som vill gå och se SHL-hockey i Catena Arena nästa säsong. Försäljningen av Säsongskort till 20/21 går fortsatt mycket bra och ligger klart bättre till än vid motsvarande tid förra året. Samtidigt så får vi frågor gällande vad som händer om det blir spel utan publik för de som köper ett Säsongskort. Vi ställde frågan till vår kommersielle chef Kari Litmanen som rätar ut frågetecknen.

Vad händer med de som köper Säsongskort om det blir spel utan publik nästa säsong – blir man kompenserad då?
– I vårt arbete utgår vi ifrån att säsongen kommer att dra igång den 19 september. Om situationen förändras och direktiven inte tillåter att vi spelar matcher med publik i Catena Arena ska du som trogen Röglesupporter känna en trygghet i ditt köp av Säsongskort. Därför kommer vi självklart att erbjuda kompensation av uteblivna matcher.
Hur kommer det att gå till?
– Ersättning kommer inte ges om serien endast skjuts fram och publik tillåts men vid en senare säsongsstart. Vi kommer att erbjuda kompensationsalternativ såsom rabatterade säsongkort till efterkommande säsong, tillgodokvitton samt ekonomisk kompensation.
– Om det blir aktuellt för ersättning kommer ersättningsalternativen kommuniceras ut till alla via vår hemsida. Eventuell kompensation görs efter avslutad grundserie.

När vet man om publik kommer att tillåtas på matcherna nästa säsong?
– Vi, tillsammans med ligan (SHL) följer myndigheternas riktlinjer kopplat till Covid-19 löpande och så fort vi har information kommer vi att kommunicera ut det. Vi ser positiva indikationer och arbetar fortfarande för att spela med publik från den 19 september.
Hur ligger ni till med försäljningen av Säsongskort?
– I dagsläget har ca 30 % fler säkrat sin plats till säsongen än motsvarande tid förra året. Vi ser ett fortsatt stort intresse och en hög efterfrågan på Säsongskort. Vi går mot nya rekord och så klart många fler publikfester.
Är det för sent att köpa Säsongskort?
– Det är inte för sent att köpa årskort, men däremot går platserna åt. Jag uppmanar alla som går i säsongskortstankar inför kommande säsong att inte vänta för länge!

Här kan du köpa ditt säsongskort -> https://rbk.ebiljett.nu/Tickets/Choose/27?S=1

Semesterstängt i Kundcenter
Kundcenter håller semesterstängt från den 27 juni till den 3 augusti. Vid frågor rörande biljetter och Säsongskort maila oss på [email protected]