J20 tillbaka i vinnarspåret
Publicerad: 2018-09-22
J20
Efter två raka förluster hittade J20 tillbaka till vinnarspåret via ett besök i Blekinge på lördags. Man besegrade Karlskrona med 2-1.

– Det var en tight och och ostrukturerad match som vi vann. dag vann vi med 2-1 i en tajt och ostrukturerad match! Jag är inte alls nöjd med hur vi uppträde i sista perioden men jag är desto gladare att vi lyckades vinna matchen och fick med oss tre poäng med hem, säger tränare Jonas Elofsson.

Första perioden var jämn, Rögle försökte spela pucken snabbt men fick inte flyt i spelet. Ändå vinner man perioden med 1-0 efter mål av Erik Kurtz Bengtsson, snyggt framspelad av Jakob Bondesson.
– Andra perioden är ungefär som första. Jag tycker vi har svårt att få långa anfall och skapa de riktigt farliga målchanserna. Men vi gjorde en riktigt bra spelvändning när backen Samuel Johannesson (bilden) följde med upp i anfallet och avslutade bra till 2-0, säger Jonas.

Tredje perioden blev bara en lång period med stressat spel och många misstag, Kalrskrona reducerade och jagade desperat en kvittering men Cale Clang storspelade i målet och bommade igen Röglemålet.
Rögle åker till Växjö på söndagen för ny match.
– Vi behöver som lag komma upp några steg tills i morgon om vi ska kunna var med och slåss om en vinst imorgon mot Växjö, avslutade Jonas.