J20 avslutade premiärhelgen med storseger
Publicerad: 2019-09-15
J20
Efter två inledande förluster i Linköping avslutade Rögles J20 premiärhelgen med en storseger över Södertälje på bortais på söndagen. 10-3 (3-1, 3-1, 4-1) vann man matchen med.

– Det var skönt att vi fick uytdelning och avslutade med en seger. Det finns många bra saker vi tar med oss från premiärhelgens tre matcher, säger tränare Fredrik Smeds i Rögle.
Rögle inledde seriespelet i J20 superelit södra med tre bortamatcher. Första stopp var i Linköping där man spelade fredag-lördag. Hemmalaget vann båda med 3-1 respektive 4-1.
– I fredags var vi inte riktigt vakna första 20 men sen dominerade vi de andra två perioderna men förlorade. Då var vi värda minst en poäng. Förlustentog nog hårt på oss för vi kom inte upp i samma standard på lördagen. Vi var mer stillastående och tappade puck på fel ställen, säger Fredrik och fortsätter:
– Vi försökte ändra på några saker till söndagsmatchen, framförallt åkte vi mer skridskor och hade bättre avvägningar.

Mot Södertälje fick Röglespelarna bra utdelning i offensiven. Totalt tio mål framåt. Målvaktsspelet har varit bra hela helgen (Calle Clang i de två första) och Erik Forss mot söndagen. – När matchen stod och vägde lite tog Erik bland annat en straff och ett friläge. Dessutom gläds vi över vårt boxplay som varit hundra procentigt hela helgen, säger Fredrik.
Vad gäller målskyttet så har Gustav Arvidsson (bilden) öppnat starkt. Två mål på söndagen och två mål i dde tvåförsta matcherna, totalt fyra. Övriga mål mot Södertälje gjordes av Oscar Johnsson 2,Samuel Johannesson 2, Sebastian Cederle, Oskar Hassel, Albin Blomberg och William Gustafsson.
– Gustav och Albin Blomberg kan vi nämna bland forwards och på backsidan har Isac Johnsson varit stabil hela helgen och jag vill även nämna Martin Vitalos. Kommande helg väntar hemmapremiär för J20 som. möter Karlskrona på lördag och Växjö på söndag. Båda matcherna startar 15:30. och spelas i Catena Arena.