Uddamålsförlust för J20 i Göteborg
Publicerad: 2017-10-25
J20
J20 hade poäng på gång i bortamötet mot Frölunda men med sex minuter kvar gjorde hemmalaget segermålet, 3-2, till Frölunda.

– Vi gör en helt okej bortamatch. Inte lika bra insatser som i helgen och det räckte inte heller hela vägen fram till poäng, säger Gunnar Persson, tränare.

Röglejuniorerna kom till mötet mot Frölunda med två raka segrar den gångna helgen och därmed hade man fyllt på med självförtroende.
Frölunda tog ledningen i första, backen Melwin Persson kvitterade till 1-1 i andra men hemmalaget tog ledningen igen innan pausvilan.
Erik Kurtz Bengtsson (bilden) kvitterade knappt nio minuter in i tredje perioden i power play men med sex minuter kvar avgjorde hemmalaget.

– I sista perioden visade vi den desperation som krävs för att vinna men det räckte inte. Tycker ändå att nivån på vårt spel är högre än för några veckor sedan, säger Gunnar.
Extra omnämnande till målvakt Isak Ragnevad samt kedjan med Casper Åkesson, Felix Pettersson och Hugo Karlsson.
J20 har två hemmamatcher till helgen, först Örebro på fredag kväll och därefter Färjestad lördag kväll.