Alla tiders Rögle stöttade mot HV71
Publicerad: 2019-01-12
Rögle BK
Lindab Arena var åter mer eller mindre utsålt till sista plats när HV71 gästade Ängelholm på lördagseftermiddagen. Lite extra stöd fanns i form av de gamla profilerna i Alla tiders Rögle, som höll sin årliga träff under matchen.

– Det är fjärde året som vi håller en träff i samband med en match, berättade Jim Brithén, som är en av organisatörerna för samlingen.
I år hölls träffen med rekordstor uppslutning.

Strax över 60 spelare och ledare, med meritlistor ända från 50-talet fram till för någon enstaka säsong sedan, samlades under uppslupen stämning i arenarestaurangen innan matchen. Historierna som delades över borden var många, och skratten klingade högt.
– Det märkte jag redan första gången vi träffades. Då tog det inte många sekunder innan de föll tillbaka i den gamla hockeyjargongen, den sitter i för livet, lovade Jim.

Aftonens åldersmän utgjordes av trion Lennart Åkesson, Kjell-Arne Nilsson och Stig Andersson, spelare som alla tre var med och invigde Vegeholms Isstadion.
Notera gärna bilden på kavajen med Cernelleloggan som Staffan Torstensson bar på träffen. Staffan berättade att det var Gösta "Pollenkungen" Carlsson som gav dessa till andralaget Cernelle IK, eftersom ”de skulle vara välklädda” när de åkte upp och såg VM-finalen i Stockholm 69.

2020 jubilerar alla tiders Rögle med sitt femårsjubileum, och Jim Brithén uppmanar alla tidigare spelare och ledare för Rögles A-lag som är intresserade av att närvara då att ta kontakt med honom för att medverka när man siktar på att sätta ännu ett nytt deltagarrekord.

Andreas Ljunggren