På torsdag är det grönt och vitt som gäller
Publicerad: 2019-11-19
Hemmamatch
Första matchen i Catena Arena efter uppehållet blev en härlig hockeyfest i lördags kväll. Fullsatt, bra hockey och ett härligt slut! Nu laddar vi om till torsdag då Färjestad besöker och då ska vi visa att vi är bästa grönvita laget. Intresset inför toppmötet är stort, sittplatserna är slutsålda men det finns cirka 400 ståplats kvar till matchen.

Vi förlorade första matchen mot Färjestad den här säsongen uppe i Karlstad – räkna med ett revanschsuget hemmalag på torsdag när det är returdags i Catena Arena. Lördagens 2-1-seger över serieledande Frölunda var skön och ett bra bevis på lagets höga potential.
Tillsammans med den engagerade publiken blir vi en svårslagen kombination och på torsdag hoppas vi att så många som möjligt klär sig i grönt och vitt och skapar en mäktig inramning när vi ska visa vem som är bästa grönvita laget.

Intresset för matchen mot Färjestad är stort. Sittplats är slutsålt och på tisdagskvällen fanns det cirka 400 ståplats kvar. Du köper som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplats via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.

Det är många som vill ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår restaurang. Även den är fullbokad och faktum är att det är väldigt fullt i restaurangen framöver också – först till matchen den 30 december mot Djurgården finns det restaurangplatser. Så funderar ni på att kombinera god mat och hockey framöver den här säsongen är det bäst att boka bord i tid. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar ni här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna biljett till matchen när du bokar bord.

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel och det finns även simulatorspel att testa.
Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan. Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på torsdag i Catena Arena!