Första segern - då lossnade det rejält
Publicerad: 2019-09-29
J18
Rögle J18 har haft det tufft i inledningen av seriespelet - men på söndagen lossnade det med besked. Hemma mot Mariestad tog man första trepoängaren efter att ha vunnit med hela 12-2 (4-0, 3-2, 5-0).

– Vi har spelat bra i flera matcher men inte fått utdelning på våra skott, men det fick vi idag. Jag vill ge en stor eloge till hela laget som fortsätter spela bra hockey även om vi leder stort, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
J18 kom till söndagens hemmamatch med en svidande strafförlust borta mot Tingsryd i torsdags. Då ledde man med 2-0 men släppte in två snöpliga mål och förlorade sen på straffar.
På söndagen var det gasen i botten från start, 4-0 efter första perioden och efter ytterligare två snabba mål i andra och 6-0 på resultattavlan var matchen avgjord.
– Hela laget var bra men jag vill lyfta fram Ville Jeppsson i målet som gjorde en bra match.
Rögles mål: Samuel Karlsson 2, Andreas Lundberg 2, Alexander Bengtsson 2, Andreas Torkelsson, Sebastian Törnqvist, Hugo Koch, Anton Davidsson, Jac J Sennow och Joel Kjellberg.