Rögle BK och Jonas Börjesson nominerade
Publicerad: 2018-03-23
Fan Award
Rögle BK och Jonas Börjesson är bland de nominerade i NordicBet Fan Awards. Nu är det upp till er fans att rösta fram era favoriter till finalen.

Mitt under ett rafflande slutspel i SHL är det också dags att rikta ljus på Sveriges mesta och bästa hockey-fans.
De där som bryr sig lite mer, hejar lite mer, stöttar lite mer och gör lite mer. Det är alltså dags att presentera de nominerade i NordicBet Fan Awards.

Nomineringarna till NordicBet Fan Awards har överträffat alla förväntningar. Hundratals tips från fans över hela hockeysverige har skickats in till de tre olika kategorierna - Årets fan, Årets tifo och Årets assist.
Expertjuryn har nu valt ut de 10 nominerade i varje kategori och det är upp till hockeyälskare över hela landet att rösta på sin favorit till den slutliga finalomgången och sedan hela vägen fram till vinsten.

• Egentligen vill vi ge ett pris till alla trogna följare av SHL, men någon måste vinna. Det känns otroligt kul att engagemanget är så stort kring att utse årets fan eftersom vi vet att hockeyn inte vore någonting utan alla fantastiska människor på läktarna, säger Emil Hansen på NordicBet.

Alla som vill kan nu rösta fram de slutliga finalisterna genom att gå in på shlbloggen.se.
De nominerade i respektive kategori är:

Årets fan:

Johan Eliasson - 10 år som ordförande för Lakers Lakejer, Växjö
Mikael Andersson, 250 raka matcher, Färjestad
Philip Löfgren, trumslagare i Blackbugs, Karlskrona

Juryn har valt ut de 10 nominerade efter en öppen nomineringsomgång på nätet. Den första omröstningen pågår fram till den 29 mars då de tre som har högst antal röster kommer att gå vidare till finalomgången. Den slutgiltiga vinnaren kommer att presenteras den 16 april.