Tredje raka - J18 upp i serieledning
Publicerad: 2019-01-20
J18
Efter den snöpliga strafförlusten i premiären hemma mot Tingsryd har Rögles J18 spelat upp sig. På söndagen tog man tredje raka segern när man slog Vita Hästen med 5-4 och tog över serieledningen i J18 elit södras fortsättningsserie.

Det blev en spännande fight i Lindab Arena på söndagseftermiddagen när Vita Hästen kom på besök. Norrköpingslaget kom till Ängelholm som serieledare - men fick lämna ifrån sig serieledningen till Rögle som vann med 5-4.
– Även om vi leder med 1-0 efter första så tycker jag att vi inleder lite krampaktigt och kommer inte igång med vårt spel, säger tränare Magnus Rahm.
Gästerna vände till 2-1 i andra men Rögle svarade med två raka mål och 3-2-ledning. Rögles tredje mål kom 19:14 in på andra men man lyckades inte bevaka den ledningen till pausvilan utan 20 sekunder senare kvitterade Vita Hästen igen.

I tredje skaffade sig Rögle äntligen ett tvåmålsförsprång efter mål av Alexander Gunnarsson och Melvin Wennström (bilden)men det blev ett spännande slut sedan Hästen reducerat med drygt två minuter kvar. Men Rögle höll undan och kunde ta en tung trepoängare.
Noterbart: 5-3-målskytten Melvin Wennström hade en jobbig söndag då han tidigare på dagen spelat med J20 i segermatchen mot Mora.
Rögle leder nu serien efter fyra spelade matcher och möter nästa vecka först Mariestad på bortaplan på torsdag och därefter Borås hemma på söndag innan serien har kommit halvvägs.
Rögles mål gjordes av Filip Moen, Casper Lindahl, Sebastian Törnqvist, Alexander Gunnarsson och Melvin Wennström.