Hockeylivet leker för Linus
Publicerad: 2017-11-29
Inför match
Säsongens bästa insats i kombination med en seger över Frölunda inför en kokande hemmapublik i Lindab Arena - hockeylivet leker för Linus Sandin för tillfället.

– Ja, det är hur kul som helst med hockey just nu. Det är en skön känsla att komma samman som grupp och vinna ihop, säger Rögleanfallaren.
21-årige Linus kom till Rögle från allsvenska Almtuna inför den här säsongen. En hårt arbetande forward, användbar både som center och ytterforward.
Han har under den här hösten använts på båda positionerna - och skiftat kedjekamrater.

Mot Frölunda i går var han ytterforward i en kedja med Simon Ryfors och Daniel Sylwander. En kedja som var mycket framgångsrik i sitt hårda arbete och med att vinna dueller, checka fast motståndarna och behålla pucken inom laget.
– Det kändes bra, vi var framgångsrika, håller Linus med om.
Själv levererade han sin bästa insats - och var nära att kröna den med ett mål när han styrde ett skott men pucken gick på fel sida stolpen.
Linus väntar fortfarande på att spräcka målnollan i SHL - förra säsongen i allsvenskan svarade han för 13 mål och 31 poäng.
– Det hade varit kul att göra mål. Jag har haft en del lägen men varit för blöt i avsluten, säger han.

Nye tränaren Cam Abbott är nöjd med Linus:
– Han är en viktig kraft för laget när han är fokuserad. Det handlar om mer än att bara göra mål och assist. Linus är stark med puck, bra box play-spelare och tar stora steg framåt, säger Cam.

Efter en tuff start på serien har saker och ting börjat falla på plats den senaste tiden sedan Cam Abbott kom in som huvudtränare.
– Det är högre tempo på träningarna, vi tävlar hela tiden och det tar vi med oss in i matcherna. Vi är aggressivare ute på isen i matcherna och vi har kommit ihop som en grupp. Det känns bra just nu, säger Linus.
I morgon kväll väntar säsongens andra bortamatch mot Brynäs. Första matchen vann Rögle med uddamålet.
– Vi behöver fortsätta spela vårt spel för att ha segerchans. Aggressivt och intensivt över 60 minuter, avslutar Linus.