På väg mot rekord - säsongskortsinnehavare belönas
Publicerad: 2018-06-07
I torsdags passerade vi 1000 förlängningar av Säsongskorten till säsongen 2018-2019! Vi går mot rekord och har i dag dubbelt så många förlängningar jämfört med samma tidpunkt som ifjol. Det vill vi fira tillsammans med Bjärefågel som går in som sponsor under försäsongen och till våra säsongskortsinnehavare.

Rögle står för sin fjärde raka SHL-säsong och det märks att intresset är något utöver det vanliga. Under maj månad har Säsongskortinnehavare kunnat förlänga sina abonnemang och under torsdagen förra veckan passerade vi 1 000 förlängningar.
– Det är ett enormt intresse, förra året hade vi sålt 500 Säsongskort vid samma tidpunkt. Vi har dessutom en stor lista på folk som står i kö på att få köpa nya Säsongskort, säger Erik Brunnström, ansvarig för Säsongskort i Rögle BK.
Detta vill vi fira tillsammans med vår nya samarbetspartner Bjärefågel och våra säsongskortsinnehavare. Under juni månad kommer vi varje torsdag att lotta ut tre stycken paket från Bjärefågels nya grillserie Tareq TaylorMade by Bjärefågel. Vi kommer att meddela vinnarna varje torsdag kl. 15:00.

Robin Lundgren, VD Bjärefågel, varför samarbetar ni med Rögle?
– Rögle har tagit ställning genom projektet Grönvit Hållbarhet där klubben lär ungdomar i sin Akademi att leva hållbart och tar ett ansvar för att utbilda ungdomarna i miljöfrågor. Projektet Grönvit Hållbarhet visar att de tar hållbarhetsfrågan på allvar, något som är väldigt viktigt för oss på Bjärefågel. Att vi har gemensamma värderingar är en grund för ett vidare samarbete. Vi har aldrig samarbetat med en professionell idrottsklubb tidigare men när jag fick höra om Rögles hållbarhetsarbete kände jag att vi måste göra något tillsammans, säger Robin Lundgren.

Vad är det bästa med er nya produkt Tareq TaylorMade by Bjärefågel BBQ-Sousvide?
– Vår grillserie som vi tagit fram tillsammans med Tareq Taylor är redan tillagad genom Sous-Vide, det vill säga genom låg värme i vacuumförpackning. I förpackningarna finns också glaze eller rub, så du behöver bara smaksätta kycklingen och grilla på för att få lite grillyta. Smaken har Tareq verkligen lyckats med och den röda tråden i produkterna vi tar fram tillsammans med Tareq Taylor är enkelt & snabbt, naturliga råvaror, inga konserveringsmedel, fri från antibiotika och vår klimatcertifierade Bjärekyckling som basvara. Vi har tre olika produkter i grillserien, Drumsticks Chipotle Style, Miniklubba Dukkha Style och Klubba Asian Style.

Var köper man produkten om man nu inte vinner i tävlingarna?
– Samtliga ICA-butiker har möjlighet att beställa hem, ska vi ta några butiker i närområdet kan jag nämna ICA Maxi Ängelholm och ICA Maxi Berga i Helsingborg. De finns även på mathem.se ochmat.se. Vill man träffa oss på Bjärefågel och Tareq Taylor för att smaka och ställa frågor finns vi på ICA Maxi Berga och grillar 20 juni.

Vad tippar du Rögle slutar i tabellen
– Jag tror ni tar er till slutspelet och där kan ju allt hända.

Varje torsdag i juni kommer vi att lotta ut tre stycken lådor till tre Säsongskortsinnehavare. Vinnarna blir kontaktade av oss och kan hämta sina vinster i Kundcenter i Lindab Arena. Öppettider måndag till fredag 10-14, onsdagar 10-18. Om du inte redan förlängt ditt Säsongskort kan du antingen besöka eller höra av dig till Kundcenter på 0431-55 89 00. På måndag, den 11 juni, kommer vi att släppa Säsongskorten till allmänheten kl. 10.

Rögle BK