J18 ser fram emot allsvenskan efter nyår
Publicerad: 2017-12-08
J18
J18 vann sista bortamatchen i höst med 4-3 över Skövde och efter söndagens avslutande match hemma mot HV71 kan Röglejuniorerna börja ladda för allsvenskt spel efter nyår.

– Nu ska vi först avsluta serien på söndag innan det blir julledigt. En julledighet vi ska använda till att jobba med spelet samt att träna riktigt hårt för att komma välförberedda till allsvenskan som startar i början av januari, säger tränare Magnus Rahm i Rögle.

Matchen i Skövde var en match som Röglekillarna bara skulle vinna. Tabelljumbon Skövde har haft en jobbig höst.
Rögle ledde helt enligt planerna med 3-0 efter första perioden efter mål av Benjamin Magnusson, Albin Blomberg och U16-backen Oskar Hassel som gjorde sin första J18-match! Men Magnus Rahm var inte nöjd med spelet.
– Vi startade slarvigt och oinspirerat. Även om vi tidigt tog ledningen så tog jag en time out och försökte väcka liv i killarna.

Andra perioden krånglade Röglekillarna till det och hemmalaget kunde reducera. I tredje reducerade Skövde ytterligare och skapade nerv i matchen. Gustav Arvidsson, lagets och seriens bäste målskytt i höst, gjorde 4-2 (hans 16:e fullträff) men Skövde reducerar till 4-3 och hade bland annat en puck i ribban när man jagade en kvittering.
Rögle höll 4-3 och kunde återvända hem med tre poäng.

– kedjan med Melvin Wennström, Gustav Arvidsson och Albin Blomberg får godkänt tillsammans med Erik Forss (bilden) i målet. Sen vill jag ge beröm till backarna från U16, Liam Thell och Oskar Hassel som bildade backpar idag och är våra bästa backar, säger Magnus.
J18 avslutar med hemmamatch mot HV71 på söndag eftermiddag. Förutom Rögle så är HV, Linköping, Frölunda och Troja klart för J18 Allsvenskan efter nyår.
– Det är lag vi vi vet vi kan slå. Allsvenskan blir en bra serie med tufft motstånd i alla matcher vilket är bra för killarnas utveckling, avslutar Magnus.