GAMEDAY: Säsongens första Skånederby
Publicerad: 2022-09-29
Det har blivit dags för en av säsongens höjdpunkter, Skånederby i Catena Arena. Här är allt du behöver veta inför kvällens match.

INFÖR NEDSLÄPP

Rögle BK - Malmö Redhawks, 19.00, Catena Arena, Cmore

MÖTET

Rögle kommer senast från sin första förlust säsongen 2022-23 när laget föll i Skellefteå med 2-5 i lördags. Innan dess inledde de grönvita säsongen med två raka segrar mot Brynäs och Luleå.

Även Malmö har inlett säsongen med två segrar och en förlust. Laget besegrade Skellefteå borta med 5-2 i premiären innan det blev övertidsförlust mot HV71 och övertidsseger mot Frölunda.

Förra säsongen vann Rögle tre av fyra möten mot Malmö.

SENASTE NYTT I RÖGLE

Rögle saknar fortfarande Adam Edström, som är på New York Rangers försäsongscamp. Oskar Stål Lyrenäs finns på skadelistan och har status vecka-för-vecka.

Ludvig Larsson skadade sig i matchen mot Luleå och missade matchen mot Skellefteå i lördags. Forwarden har status dag-för-dag och är ett frågetecken inför kvällens match. Frågetecken är också backen Vojtech Mozik som stod över onsdagens träning. Även han har status dag-för-dag.