Platser kvar till "träna som stjärnorna"-camp
Publicerad: 2018-05-18
Camp
Om knappt två veckor står Rögle som värd när Power Edge Pro Hockey, som bland annat arbetar med superstjärnan och VM-aktuelle Connor McDavid, arrangerar sin första skills camp på svensk mark. Campen, som arrangeras 31 maj-3 juni, är populär men det finns platser kvar.

Vill du träna som NHL-stjärnan Connor McDavid? Det kan du snart göra! Rögle BK kommer att stå som värd när Power Edge Pro Hockey, som arbetar med bland annat superstjärnan Connor McDavid, arrangerar sin första skills camp i Sverige någonsin.
– Power Edge Pro Camp har blivit ett mycket populärt och väl använt träningssystem i Nordamerika. De flesta NHL-lagen och NHL-spelarna använder sig av deras system och redskap under off season för att utveckla sin teknik och individuella skills, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Den fyra dagar långa campen med PEP (Power Edge Pro Hockey) kommer att arrangeras 31 maj-3 juni i Akademihallen på Lindab Arenas område och med Rögle BK som värd.
– Vi är glada att kunna vara först på den här sidan att erbjuda möjligheten att träna med Power Edge. Man fokuserar mycket på teknik, klubb- och skridskoteknik och man kommer med både instruktörer och redskap, säger Chris.
Rögles A-lagsspelare kommer att delta i den fyra dagar långa campen som innefattar sex ispass (ett pass torsdag-fredag kväll och två pass lördag-söndag).

En hel del har redan anmält sig men det finns platser kvar. Campen är öppen för hockeyspelare födda mellan 2003-2007.
Kostnaden för att delta i campen är 2 395 kronor och då ingår lättare måltid efter ispassen torsdag och fredag och lunch+mellanmål på lördag och söndag.
Anmälan sker på mejl till [email protected]. Skriv namn, ålder, klubb, position och eventuell matallergi i din anmälan.
Betalning sker till bankgiro 466-5568 (2 395 kr) och du får en bekräftelse att du har en plats efter fullgjord betalning.
Tänk på att det är begränsat antal platser och principen först till kvarn gäller.

Är du nyfiken på PEP och övningarna? Gå in på youtube via den här länken så kan du se mer.