Tung suddenförlust för J18
Publicerad: 2018-11-15
J18
J18 åkte på en tung suddenförlust i det viktiga hemmamötet mot Växjö. Gästerna vann med 4-3 och såg till att Rögle inte knappade in något i jakten på en topp 5-plats som innebär allsvenskt spel efter nyår.

– Ja, det var en sur förlust. Efter en knackig första period så spelar vi upp oss och har helt klart lägen för att avgöra den här matchen på ordinarie tid. Men tyvärr så gör vi inte mål och Växjö utnyttjade våra misstag, säger tränare Magnus Rahm.
Första perioden var som sagt ingen höjdare för hemmalaget. Växjö fick med sig en 2-0-ledning efter första 20.
– Vi snackade i pausen om att försöka komma upp några snäpp i arbetsinsats och rörelse. Och det var precis vad vi gjorde, vi hade helt annan energi och tog över matchen, säger Magnus.

Backen Love Bergvall reducerade tidigt i powerplay (hans femte mål i serien) och två minuter senare kvitterar Edvin Hansson.
Växjö svarar direkt med att ta ledningen men William Magni gör 3-3. Alla fem målen kom de första tio minuterna av perioden.
Matchbilden är sig lik i tredje, Rögle ligger på och skapar lägen medan Växjö spelar tight och satsar på kontringar.
Det blev inte fler mål under ordinarie tid och i förlängningen avgör Växjö efter att ha tagit tillvara på hemmamisstag.

Sju matcher återstår för Rögle - man ligger sexa men behöver ta in många poäng för att nå allsvenskan.
Magnus Rahm berömmer hela laget men vill ge lite extra till Oskar Hassel (bilden) och Edvin Hansson.