Rögle förlänger med Kevin Marshall
Publicerad: 2016-02-11

Rögles kanadensiske back Kevin Marshall stannar kvar i klubben och svensk hockey i ytterligare två år. På torsdagen blev Rögle och Kevin överens om ett nytt kontrakt som gäller över säsongen 2017/18.

På tisdag inleds slutspurten i SHL. Rögle tar emot Modo i Lindab Arena i en riktig sexpoängsmatch i streckstriden.

Samtidigt pågår lagbygget för kommande säsong för fullt. På torsdagen blev det klart att Rögles kanadensiske back, Kevin Marshall, stannar kvar i Rögle i två säsonger till.

- Det känns jättebra, jag är glad över att vi kommit överens om en förlängning. Jag stortrivs här, säger Kevin Marshall.

Kevin kom till Rögle inför den här säsongen från spel i NHL/AHL i sex säsonger. Han har under sitt första år på andra sidan Atlanten acklimatiserat sig väl till den svenska stilen. Kevin är en av lagets stabilaste backar, stark och oöm i närkamperna och med ett bra förstapass.

- Jag är jättenöjd att vi kan behålla Kevin. Det är ett fullblodsproffs som kommer till jobbet varje dag och alltid jobbar hårt för att bli bättre, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.

Kevin Marshall ser fram emot slutspurten av den här säsongen där målet är att säkra nytt SHL-kontrakt och därefter fortsätta resan med Rögle.

- Jag trivs med att vara här i Rögle, hela organisationen jobbar varje dag för att bli bättre och jag ser fram emot att få vara med på den här resan, säger Kevin Marshall.