Laget bakom J18:s tredje raka
Publicerad: 2019-10-13
J18
J18 tog tredje raka segern i serien när man på hemmais slog HV71 med 6-5 (2-2, 2-1, 2-2) i en spännande match.

– Vår klart bästa insats och det bästa laget vi besegrat i år. Det här var en riktig laginsats där killarna jobbade för varandra, det är precis så vi måste göra för att vinna den här typen av matcher, sa en nöjd Rögletränare Mathias Tjärnqvist efteråt.
Rögle tog ledningen men gästerna svarade med två raka mål men innan första pausen kunde Rögle kvittera. I andra tog Rögle ledningen med både 3-2 och 4-3 innan nästa pausvila och när hemmalaget i början av tredje gjorde två snabba mål inom loppet av 17 sekunder till 6-3 såg det ut att bli en säker hemmaseger.
Men HV kom tillbaka och gjorde match av det igen. Slutminuterna blev dramatiska där Rögle gjorde allt för att hålla ledningen - inlånade målvakten från Halmstad, Viggo Sturesson, gjorde en bra match mellan stolparna och till sist kunde hemmaspelarna fira sin tredje raka seger.
– Vi blir lite ängsliga mot slutet men det är naturligt. Vi har inte varit i den här sitsen mot ett så bra lag innan, det är lärorikt att spela sådana här matcher, sa en nöjd Mathias Tjärnqvist.
Mathias lyfter fram hela kollektivet:
– Det är laget som vinner matchen. Men tack till Viggo som kommer in och spelar bra mellan stolparna.
Målskyttar Rögle: Andreas Torkelsson 2, Elias Andersson, Sebastian Törnqvist, Alexander Gunnarsson, Andreas Lundberg.