Bra bortahelg för J20
Publicerad: 2018-09-23
J20
Två bortamatcher i helgen har gett två segrar och sex poäng för J20. På söndagen tog man en imponerande vinst i Växjö när man vann med 5-2 (1-1, 0-0, 4-1).

– Matchen mot Växjö i dag kom väldigt lägligt. Vi kände en stor revanschlust efter insatsen igår i Karlskrona så laget var extremt taggat för att försöka vinna mot Växjö. Det var en fartfylld match och vi hade bra energi, säger tränare Jonas Elofsson.
Karl Påhlsson gav Rögle ledningen mitt i första perioden. I slutet av perioden kvitterade Växjö.

I andra perioden tog Växjö över och låg på mycket i Rögles zon. Målvakten Isak Ragnevad svarade för flera kvalificerade räddningar och såg till att det var 1-1 inför tredje.
Rögle inledde tredje perioden i powerplay, en spelform man haft svårt att få till det tidigare men mot Växjö skapade man mycket. Perioden var bara 18 sekunder gammal när Erik Kurtz Bengtsson gjorde 2-1 för Rögle.
– Jag tycker vi spelar riktigt bra i tredje, vi försvarar oss bra framför vårt mål och är farliga i omställningarna och vinner kamperna i anfallszon, säger Jonas.
Gustav Arvidsson gjorde 3-1 efter fem minuter och Samuel Johannesson 4-1 i powerplay med knappt tio minuter kvar. Hemmalaget reducerade men kom inte närmre och Oliver Johannesson satte slutresultatet 5-2 i tom bur i matchens slutsekunder.

– Vi pratade innan matchen om att alla behöver vara en delaktiga i vårt spel och det tycker jag att vi är i dag. Alla bidrar med det man ska men jag vill plussa lite extra för Isak Ragnevad som är helt fantastisk i målet och gör många räddningar som är makalösa. Jag är tacksam som tränare att ha ett målvaktspar som Isak och Calle Clang som är bra kompisar men också fruktansvärt bra målvakter, avslutar Jonas.