Målfest när J18 vann
Publicerad: 2018-12-09
J18
Det blev en målrik och svängig historia när J18 avslutade höstens seriespel i J18 Elit södra. Rögle vann med 8-5 över Oskarshamn och slutar sexa.

– Vår materialare, Mats, sammanfattade det bra. En konstig match. Men jag vill ge beröm till hela laget i dag, det var bra driv i gruppen, säger tränare Magnus Rahm.

Rögle inledde bra och tog ledningen redan i andra bytet och förde matchen. Men gästande Oskarshman kvitterade innan Rögle kunde ta ledningen med 2-1 innan paus.
Rögle fortsatte att föra spelet i andra men det var gästerna som gjorde mål, man både kvitterade och tog ledningen på spelvändningar.
Rögle låg på och fick till sist utdelning i periodens slutskede. Först kvittering och därefter 4-3-ledning.
– Linus Sjödins 3-3-mål var riktigt läckert när han sätter klubban mellan benen och sätter upp pucken i nättaket, säger Magnus.

I tredje lossnade det rejält för hemmalaget som gjorde fyra raka mål och 8-3-ledning innan gästerna fick reducera två gånger om sent i matchen.
– Vi sa inför tredje att vi skulle fortsätta jobba hårt på dem och komma ner bakom deras backar och för första gången i höst kändes det som att det verkligen lossnade, säger Magnus Rahm.
Målskyttar för Rögle: Oscar Johnsson 2, Sebastian Törnqvist 2, Linus Sjödin (bilden), Elias Andersson, Albin Blomberg och Isak Fransson.