Sen kvittering räddade poäng för e-sportslaget
Publicerad: 2020-01-17
Rögle var länge illa ute i andra omgången av eSHL, men kunde slutligen rädda poäng sedan man kvitterat i slutsekunderna.

Med en tät defensiv och nytt starkt målvaktsspel från Fredrik "celeste_sueco" Sanz Lerna kunde Rögles e-sportslag skrälla till sig en poäng mot tippade topplaget Luleå, när man tvingade fram övertid i den första av kvällens båda matcher. Luleå såg länge ut att gå mot seger, men med bara 30 sekunder kvar kvitterade Tommy "TommyC142" Camèrus. Luleå var dock för starka på övertid, och vann med 3-2. Norrlänningarna tog också hem den andra matchen, sedan man vunnit med 4-0.

Den inspelade poängen var viktig för att hänga med kring slutspelsstrecket. Efter fyra spelade matcher ligger Rögle på nionde plats i tabellen, bara en poäng från slutspelsplats.

Henning Ole "lapskaus13" Drange stod för Rögles andra mål.

Härnäst väntar guldfavoriten Linköping i två matcher på måndag, matcher som visas via vår Twitchkanal med start 20:00. Där kan man också se tidigare matcher i repris.

Statistik och matchfakta finns på nhlgamer.com.

Andreas Ljunggren