Cam inför derbyt: "Vi är fräscha"
Publicerad: 2018-12-05
Inför match
Dags för säsongens andra derby - efter tre träningsdagar är Rögle redo att åka till Malmö i morgon kväll. "Det blir en lätt match att tända till", säger Rögletränaren Cam Abbott.

Efter en intensiv period med tre matcher i veckan innehåller den sista veckjan innan nästa uppehåll "bara" två matcher. För Rögle handlar det om ett prestigeladdat derby i Malmö Arena i morgon kväll och därefter en eftermiddagsmatch hemma i Lindab Arena mot Skellefteå på lördag.
Vad gäller frånvaroläget i Rögle så har inget förändrats sedan matchen i lördags.
– Nej, det är samma spelare som är tillgängliga till matchen mot Malmö. Även om vi belastat en del spelare ganska mycket den senaste tiden så upplever jag att gruppen är fräsch och i bra form. Vi är i ett bra läge, säger Cam Abbott.

Senaste två matcherna har slutat i två tuffa uddamålsförluster hemma i Lindab Arena.
– Bortsett från resultatet i de matcherna så är jag nöjd med vad vi presterat. Vi har haft mycket puckinnehav i offensiv zon och tvingat motståndarna att ta utvisningar. Samtisigt har vi varit disciplinerade, låt oss fortsätta så, säger Cam.

Vad blir nycklarna mot Malmö?
– Malmö är ett disciplinerat och fysiskt stort lag. Det kommer att krävas en hel del av oss för att ta oss in och vinna kamperna framför målen. Det är också viktigt att vi får bestämma tempot i matchen och försöka ta kommandot från start, säger Cam.
Intresset för matcherna är stort och en publiksiffra över 10000 åskådare är att vänta.
– Det ska bli riktigt roligt, vi ser fram emot matchen. Det är tre viktiga poäng som står på spel, avslutar Cam.
Hur laget ska formeras bestäms matchdagen.