Derbyseger för J18 i första matchen
Publicerad: 2017-08-10
J18
Rögle J18 vann säsongens första match när man på bortais slog Malmö med 4-2 (1-1, 1-1, 2-0) i en träningsmatch.

– Det var en bra match med hög fart. En klart godkänd första match, det finns en hel del saker som vi ska ta med oss och bygga vidare på, säger Rögletränaren Fredrik Liljewall.
Det var 1-1 efter första, 2-2 efter första innan Rögle avgjorde i sista perioden med två raka mål.
– Vi börjar helt ok i första, i andra dippar vi lite. Vi började ragga rundor, jaga onödiga tacklingar vilket gjorde att vi tappade en hel del i spelet och gick bort oss, berättar Fredrik.

I sista perioden lugnade Röglejuniorerna ner sig och fick bättre kontroll på sakerna.
– Det var roligt att se killarnas inställning, de tog kampen och jobbade hårt genom hela matchen.
Erik Forss (bilden) svarade för en stabil insats i målet.
Målskyttar för Rögle: Gustav Arvidsson, Albin Blomberg, William Magni och Oliver Johannesson.