Rögle BK pausar verksamheten
Publicerad: 2020-03-13
Information
Med anledning av utvecklingen av Coronaviruset, covid -19, och olika förbunds beslut har Rögle BK beslutat att med omedelbar verkan pausa all verksamhet i föreningen tills vidare. Det gäller ungdomar, juniorer, flickor och konståkning.

Till att börja med stänger verksamheten fram till söndag 22 mars.
Detta innefattar all verksamhet i Rögle BK:s och RögleAkademins regi så som lagträningar, skills-pass, matcher och cuper, hemma såväl som på bortaplan.

Rögle BK har sen tidigare beslutat att inte låta några lag delta i cuper från och med den här veckan. På fredagen tog Skånes Hockeyförbund beslutet att stänga all serieverksamhet för ungdomar upp till AI/U16.
Svenska Ishockeyförbundets verkställande utskott har idag, fredag, tagit följande beslut:
U16-SM, J18 Elit samt J20 SuperElit - seriespel, kvalspel och slutspel ställs in omgående. Det innebär att ingen svensk mästare kommer att utses säsongen 2019/2020 i dessa serier. Det innebär till exempel att kvartsfinalspelet för U16 som skulle arrangerats av Rögle BK i Ängelholm nästa helg är inställt.

Allmänhetens åkning har öppet i enlighet med det avtal som finns med Ängelholms kommun.
Mer information om hur verksamheten kommer att se ut efter den 22 mars kommer att kommuniceras ut i god tid. Folkhälsomyndigheten och Riksidrottsförbundet ser en ökad spridning av COVID-19, därför behöver vi alla hjälpas åt att ta ansvar för att bromsa smittspridning.