Schira: "Vi kommer vara redo på torsdag"
Publicerad: 2018-09-22
Efter match
Trots höga förväntningar inför sin hemmapremiär blev det ny förlust för Rögle (0-4) när Brynäs gästade inför en nätan fullsatt Lindab Arena. Kanadensiske backen och tillika lagkaptenen Craig Schira var en av Rögles bästa för kvällen men allt för få kom upp i tillräckligt hög nivå för att hota gästerna.

Efter de två inledande bortaförlusterna i Skellefteå och Stockholm skulle Rögle ta revansch när man spelade säsongens första hemmamatch.
Stämningen innan match var hög men i takt med att Brynäs gjorde sina mål sjönk atmosfären i hallen och åskådarna fick lämna besvikna.
– Jag förstår att fansen är besvikna. Vi måste kunne ge dem mer än så här.

De stöttar oss alltid och de förtjänar det, säger Rögles lagkapten Craig Schira efter matchen och fortsatte:
– Vi ska vara ett lag som jobbar hårt och har hög fart. Så var fallet inte alls i kväll och det är lite oroande när vi spelar vår första hemmamatch för säsongen. Bättre än så här måste vi helt enkelt uppträda. Vi måsta vara medvetna om vad som krävs i den här ligan. Det går inte att ha en dålig kväll för då straffas man direkt mot alla lagen.

Rögle släppte in tre av de fyra målen i boxplay och även i de två första matcherna har de trillat in mål bakår i den spelformen.
– Det är så klart inte bra och den enda förklaringen jag har till det är att vi måste organisera oss bättre och jobba hårdare. Vi måste förbättra oss där avsevärt, menar Schira.

Resultatmässigt påminner Rögles start en del om den senaste säsongens inledning men spelmässigt ser ändå Craig Schira skillnader.
– Jämfört med vår start förra säsongen så tycker jag ändå att vi känns bättre och mer redo än vad vi gjorde då. Ännu känner jag absolut ingen oro. Vi kommer att vara redo på torsdag när Frölunda kommer hit, lugnar lagkapten Craig Schira alla Röglefans.