Anton: "Gäller stänga ner deras anfall"
Publicerad: 2019-10-16
Inför match
Efter dagens träning och en snabb lunch satte sig Rögles trupp på bussen för att åka till Karlstad och förbereda sig inför torsdagens match mot Färjestad. Hemmalaget är seriens målfarligaste lag och Rögle har släppt in minst mål i SHL. Rögle-TV frågade centern Anton Bengtsson hur det mötet slutar.

Backen Éric Gélinas och centern Ted Brithén är fortfarande skadade och Nils Höglander avstängd i två matcher till. Så räkna inte med några större förändringar i laget till matchen borta mot Färjestad. Norske talangen Calle Spaberg-Olsen är ny i truppen jämfört med truppen till lördagens match mot Växjö.
Så här såg formationerna ut på onsdagens träning:
Målvakter: Christoffer Rifalk/Roman Will.
Backar: Kodie Curran-Niklas Hansson, Daniel Bertov-Craig Schira, Erlend Lesund-Samuel Jonsson, Samuel Johannesson.
Forwards: Dennis Everberg-Anton Bengtsson-Daniel Zaar, Leon Bristedt-Mattias Sjögren-Nick Sörensen, Erik Andersson-Simon Ryfors-Taylor Matson, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Dominik Bokk.
Extra fw: Calle Spaberg-Olsen.