Fem Röglespelare landslagsuttagna
Publicerad: 2021-06-17
Calle Clang och William Wallinder är uttagna till de svenska Juniorkronorna som ska spela 2021 World Junior Summer Showcase i Plymouth, USA den 18 juli till den 2 augusti.

Under onsdagen tog förbundskapten Tomas Montén ut den trupp som ska representera Sverige under tre matcher i USA i slutet av juli. Juniorkronorna startar sin säsong den 18 juli med fyra träningar, innan det bär av till Plymouth, USA.

Bland de uttagna spelarna finns Rögles målvakt Calle Clang och backen William Wallidner som är ny i klubben från Modo inför den kommande säsongen.

Dessutom är Roman Ketcher uttagen till till det tyska J20-landslagets läger i sommar. Ketcher spelar i Rögles juniorlag och kom till klubben under förra säsongen.

Under torsdagen blev också Philip Granath, ny i Rögle från Frölunda, uttagen i Norges J20-lag. Ian Scherzer är med i den österrikiska J20-trupp. Marco Kasper vilas från den uttagningen.

Peter Ekholm