Inför match: Rögle jagar seger i Göteborg
Publicerad: 2021-02-20
INFÖR NEDSLÄPP: Frölunda-Rögle, Scandinavium, 15:15, C More, TV4

Mötet:

Trots att spelet stundtals inte var perfekt fick Rögle med sig tre poäng senast mot Djurgården. Christoffer Rifalk höll sin tredje nolla för säsongen och Rögle vann med 3-0. Det ger laget luft under vingarna till eftermiddagens möte med Frölunda. Rögle stannade kvar i Stockholm och tränade lätt under fredagen innan de åkte vidare till Göteborg för eftermiddagens match.

Frölunda är inne i något av en svacka. laget har tre raka förluster och bara en seger på sina tre senaste hemmamatcher. Senast blev det förlust med 0-3 mot Linköping.

Den här säsongen har Frölunda däremot plusstatistik på Rögle. Frölunda har vunnit två (3-2 och 3-1) mot Rögles enda seger (5-4).

I tabellen finns Rögle fortsatt i ledning med 85 poäng på sina 43 matcher. Frölunda ligger femma med 71 inspelade poäng på 42 matcher.