Stark avslutning ordnade trepoängaren
Publicerad: 2019-02-10
J18
Med en stark avslutning kunde Rögles J18 besegra Troja/Ljungby på bortais med 5-2. Därmed befäste man serieledningen och har skaffat sig ett riktigt bra läge inför den spännande slutspurten i J18 Elit södras fortsättningsserie.

Det börjar dra ihop sig i J18-serierna. Rögle leder den södra serien med fyra poäng före tabelltvåan Vita Hästen och fem före trean Troja/Ljungby och har dessutom en match mer kvar att spela (tre för Rögle, två för de båda andra).
Söndagens bortamöte mot Troja började annars lite trevande. Det fina spelet från i torsdags var som bortblåst och hemmalaget kunde ta ledningen tidigt med 1-0.
– Vi tog time out redan efter tio minuter för att få igång killarna men det var inte mycket som hände, säger tränare Magnus Rahm.

Det tog en bra stund in på andra innan Magnus kunde se en förbättring i spelet. Knappt 17 minuter in på andra perioden kvitterade Rögle genom Jac Sennow Johansson (bilden) på en styrning.
45 sekunder in på tredje gav Jac Rögle ledningen med 2-1 och därefter lossnade det för de grönvita. Man tog över helt och gjorde tre raka mål upp till en 5-1-ledning. Målskyttar var Kevin Engwall, Albin Blomberg och Sebastian Törnqvist. Hemmalaget reducerade mot slutet i powerplay men kom inte närmre.
Rögle har nu en vecka till nästa match som är seriefinal borta mot tvåan Vita Hästen.