Younans tredje vände matchen
Publicerad: 2018-02-01
Efter match
I början av december åkte Alexander Younan på en skada uppe i Jönköping mot HV71 och tvingades till en lång frånvaro och haft begränsat med speltid. Mot Brynäs var han tillbaka bland de tre backparen och bidrog till Rögle seger med ett snyggt mål.

När Rögle fick islossning i tredje perioden och lyckades vända och vinna matchen mot Brynäs, var Alexander Younan en av målskyttarna.
Alldeles i början av tredje perioden hade Bryan Lerg kvitterat Brynäs ledning och några minuter senare sköt Alexander Younan in ledningsmålet.

• Det var ett grymt förarbeta av Alen (Bibic) och sen fick jag en härlig macka av Linus (Sandin). Jag siktade på luckan som fanns vid bortre stolpen och det var härligt att se pucken gå in, säger en nöjd Younan.

Att Rögle till slut skulle få hål på Brynäs var något som inte överraskade Younan.

• Tycker att det var en fartfylld match och det kändes hela tiden som att vi hade något på gång. Skönt att vända och vinna, säger han och hyllar även sin nya backpartner:
  • Det var grymt att spela med Alen (Bibic) och det stämde bra mellan oss.

Sen sin comeback till laget har han varit uppsatt som sjunde back i laguppställningen. På grund av Samuel Jonssons frånvaro var han emellertid tillbaka på sex backar igen.

• Man vill så klart spela så mycket som möjligt och man har ju väntat på det här. Det gick ju bra innan skadan. Skönt att få hjälpa laget genom att få spela mer, säger han.

På lördag väntar en ny viktig match för Rögle då Örebro kommer till Ängelholm. Blir det tre poäng då passerar Rögle närkingarna i tabellen.

• Alla matcher är jätteviktiga nu men vi försöker först och främst att fokusera på oss själva. Nu tar vi först Örebro och tänker inte längre än så, avslutar han.
Patric Andersson