Målkalas när J20 tog första trepoängaren
Publicerad: 2019-01-19
J20
I första hemmamatchen efter nyår kom också första trepoängaren för J20. I ett riktigt målkalas i Akademihallen vann Rögle med hela 9-5 över Brynäs och tog tre viktiga poäng i jakten på en plats i JSM-slutspelet.

– En match som jag tycker vi kontrollerade från start. Vi vann skotten med 57-22 och killarna visade stundtals upp ett jätteroligt anfallsspel med många fina kombinationer och några riktigt fina mål, säger tränare Jonas Elofsson.

Trots att Rögle förde matchen så var det här målmässigt en jämn match fram till tredje perioden. Det var 3-2 till Rögle efter första och 5-3 till hemmalaget efter två spelade.
I sista drog Rögle ifrån med två raka mål till 7-3 och kunde sen sen spela hem matchen. Noterbart: i tredje perioden vann Rögle skotten med 25-10.
– Vi pratyade en del innan matchen om att vara noggranna, senast slarvade vi för mycket. Idag spelade vi enklare och rakare, tog pucken till mål och vann kampen framför målet, kul att se, säger Jonas Elofsson.
Förra årets målkung i J18, Gustav Arvidsson (bilden), svarade för tre mål och totalt fyra poämng. Fyra poäng hade även Karl Påhlsson (1+3) och Oliver Johannesson (1+3). Övriga mål gjordes av Jakob Bondesson, Artemi Aleksandrov, Michal Mrazik och Filip Moen.

Helgen är inte slut för J20-spelarna, i morgon söndag väntar en ny viktig hemmamatch mot Mora kl 11:30 i Lindab Arena.
– Vi räknar med att killarna är redo för 60 nya minuter med hårt jobb, säger Jonas.