J18 befäste serieledningen
Publicerad: 2020-10-21
J18
Rögles J18 tog sin sjunde seger på åtta matcher när man besegrade Växjö på hemmaplan med 3-2 (1-1, 1-1, 1-0). Därmed befäste Rögle sin serieledning i serien.

– I dag kom vi inte riktigt upp i den nivå vi kan, det var lite trötta kroppar. Men å andra sidan så går vi ihop som ett lag och krigar oss till segern vilket är en syrka när allt inte stämmer. Vi gjorde ett grymt bra jobb för varandra som bäddade för tre sköna poäng, säger tränare Linus Karlsson. Rögle vann skotten komfortabelt (38-24) men målmässigt blev det en jämn historia där avgörandet kom med mindre än fem minuter av ordinarie tid. Gästerna tog ledningen två gånger men Rögle kom tillbaka och kvitterade båda gångerna. 1-1 genom Alexander Gunnarsson och 2-2 gjorde Natanael Lindholm. Det var 2-2 långt in i tredje men med mindre än fem minuter kvar gjorde Jonathan Larsson 3-2 till Rögle vilket blev segermålet.
Rögle leder serien med fem poäng ner till tvåan Troja, men med en match mer spelad.