Bildspecial från Höstlovscampen
Publicerad: 2020-10-27
Drygt 50 ungdomar har valt att inleda höstlovet med två dagar fyllda av hockey när RögleAkademin arrangerade sin Höstlovscamp under måndagen och tisdagen.

– Totalt har vi haft 52 deltagare fördelade på tre åldersindelade grupper från 8-15 år. De relativt små grupperna har fungerat väl och vi har främst haft deltagare från föreningen eller från närområdet. Vi har kunnat hålla goda avstånd i såväl omklädningsrum som i cafeterian, vilket vi ser som en framgångsfaktor i dessa tider, berättar Lotta Möller Vöcks, ansvarig för campverksamheten i RögleAkademin.

Under dagarna har man haft tre ispass varje dag där det varit skridskoteknik, klubbteknik samt spel på schemat. Deltagarna har också haft två fyspass om dagen hos Crossfit Ängelholm samt mellanmål och lunch för att fylla på batterierna där också handhygienen och avstånden mellan stolarna haft en hög prioritet.

– I del glädje och hög energi hos barnen har präglat dagarna under campen, fantastiskt roligt att se alla barnen "in action” och kul att kunna genomföra campen, säger Lotta Möller Vöcks.

Nästa Röglecamp blir efter nyår, 7-8 januari. Läs mer om vår campverksamhet och anmäl er här.

Wilma Mauritzson