Daniel Zaar matchhjälte mot Ryssland
Publicerad: 2019-12-12
Nyhet
Rögles målkung Daniel Zaar gör mål även i Tre Kronor-tröjan. På torsdagen sköt han det avgörande 4-2-målet i Tre Kronors segermatch mot värdnationen Ryssland i Channel One Cup. Sverige vann med 4-3. Samtidigt noterade Röglemålvakten Roman Will en ny seger för Tjeckien som slog Finland.

Tre Kronor fick en bra start i Channel One Cup. Man slog Ryssland med 4-3 där Daniel Zaar satte matchvinnande målet i tredje perioden när han gjorde 4-3. Förutom Zaar representerades Rögle i Tre Kronor av Niklas Hansson och Leon Bristedt.
I samma turnering möttes Tjeckien och Finland. Roman Will vaktade det tjeckiska målet och fick notera en ny seger i landslaget, hans fjärde seger på lika många landskamper. Tjeckien vann med 4-3 på övertid.