Thomas redo igen - Chris hoppas på fler bra besked
Publicerad: 2018-10-08
A-lag
Måndagsträningen gav ett par positiva besked från skadade spelare - Rögles sportchef Chris Abbott hoppas på fler positiva besked efter läkarundersökningar de närmsta dagarna.

Det var ett skadeskjutet Rögle som mötte HV71 i lördags kväll. Fyra spelare saknades från start och efter första perioden fylldes listan med ej disponibla spelare på med ytterligare två namn, Linus Sandin (skada) och Samuel Jonsson (sjuk).
Ett vilt kämpande Rögle fick inkassera en ny tung uddamålsförlust.
– Vi har fått en riktigt tung start, inte alls den start vi hoppats på. Det är påfrestande, absolut. Vi kan inte förändra det som varit och jag vill att vi tar med oss vår insats och inställning från i lördags. Vi gav verkligen allt, säger sportchef Chris Abbott efter måndagens träning i Lindab Arena.
– Jag har varit med om sådana här tuffa tider förut, men då som spelare. Det är en helt annan utmaning nu. Det gäller att behålla tron och vara positiv, fortsätter han.

Efter måndagsträningen gavs i alla fall några positiva besked inför torsdagens hemmamatch mot Örebro. Anfallaren Christian Thomas gav tummen upp efter att ha genomfört hela träningen.
– Det kändes bättre än jag trodde det skulle göra, jag ser fram emot torsdag nu, säger Christian.
Backen Ben Youds var också på isen hela tiden - men med röd tröja som visar att han inte var tacklingsbar. Här finns också förhoppningar att det ska bli bättre varje dag fram till torsdag.
Samuel Jonsson saknades på träningen, fortsatt sjuk, men är på bättringsvägen.

Anfallaren Linus Sandin, som fick ett skott på handleden i lördags och utgick från matchen, undersöktes igen på måndagen och fick ett positivt besked. Inget är brutet. Han är ett frågetecken till torsdag.
Vad gäller Lucas Elvenes och Matt Anderson, som båda skadades mot Malmö, inväntar man vad läkarundersökningarna visar.
– Vi väntar på att få reda hur allvarligt det är. Innan vi fått diagnoserna så så är det inte lönt att spekulera. Vi hoppas på det bästa, säger Chris Abbott.

Till sist så kan vi notera att centern Mattias Sjögren tränade med full kontakt för första gången på måndagen.
– Vi är glada över att Mattias gör framsteg och hoppas det fortsätter i samma positiva riktning. Det är ännu för tidigt att säga när han är tillbaka i match. Vi tänker inte stressa fram det, hans hälsa är viktigast, avslutar Chris.