Stabil derbyseger för J20
Publicerad: 2018-10-13
J20
Efter tre raka förluster förra helgen hittade J20 tillbaka i vinnarspåret igen på lördagen. Man besegrade tabelljumbon Malmö med 4-1 efter en stabil laginsats.

– Sett över 60 minuter så gör vi en kontrollerad och bra match. Vi värdesätter det hårda jobbet före finliret vilket var vad vi pratade om före matchen och det gav utdelning, säger en glad Rögletränare Jonas Elofsson.

Rögle tog en 2-0-ledning efter första perioden efter två mål sent i första. 1-0 gjorde Gustav Arvidsson och Balint Horvath (bilden) utökade till 2-0.
Malmö reducerade i andra men Jakob Bondesson såg till att det var 3-1-ledning för Rögle inför sista perioden.
Balint Horvath fastställde slutresultatet till 4-1 med sitt andra mål för dagen mitt i tredje.
– Vi jobbade smart och hårt. De tre första målen gör vi tack vare att vi vinner kampen djupt i anfallszon, tar oss in på mål och trycker in pucken. Till synes enkla mål men det är det som krävs för att vinna matcher, säger Jonas Elofsson.

Efter förra helgen var självförtroendet något stukat efter tre raka förluster på hemmaplan - segern över Malmö kändes därför extra skönt.
– Det är ingen enkel uppgift, vi är på pappret det bättre laget men det gäller att göra jobbet för att få resultat. Tycker det här var en riktig laginsats, vi stod upp för varandra, avslutar Jonas.