Dags för ny hockeyfest i Catena Arena
Publicerad: 2019-09-18
Inför match
Vilken rivstart vi fått i årets SHL! Först lördagens premiärfest hemma mot HV och därefter en skön derbyseger i Malmö i går kväll. Redan i morgon är det dags för en ny hockeyfest i Catena Arena då Oskarshamn gästar oss. Vi har bord kvar i Arenarestaurangen som har Skaldjursbuffé. Matchen börjar 19:00 och entréerna öppnar 17:30.

Vi rivstartar den här SHL-säsongen med matcher varannan dag. Efter gårdagskvällens derbyurladdning i Malmö laddar vi om för en ny hockeyhöjdare i morgon kväll. Nykomlingen Oskarshamn kommer till Catena Arena för en högintressant match – den vill du inte missa när vi går för tredje raka!
Har du inte redan biljett så köper du som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14.

Arenarestaurangen dukar upp en härlig skaldjursbuffé för 395 kronor. Bland läckerheterna från havet på buffébordet finns räkor, kräftor, blåmusslor och havskräftor samt en massa annat gott som hör till. Vi har platser kvar i restaurangen, ta chansen att ladda upp innan matchen med god mat och dryck tillsammans med vänner och bekanta. Restaurangen öppnar kl 17:00. Läs mer om Skaldjursfesten här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

Du vet att du även kan boka bord i Rix FM-baren? Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat från en speciell meny i förväg. Rix FM-baren öppnar 17:30.
Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för våra yngre besökare. Elgiganten är bland annat på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Missa inte att besöka våra utställare i foajén. C More är på plats samt Matchens förening som den här kvällen är Engelholmsgymnasterna.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.
Hoppas vi ses i Catena Arena!