Rögle nollade Linköping på bortais
Publicerad: 2020-10-04
J18
Rögles J18 svarade för en stark insats i bortamötet mot Linköping. Rögle vann med 2-0 (0-0, 1-0, 1-0) och visade att man blir att räkna med den här säsongen.

– För att summera matchen så är vi mycket nöjda. Jag tycker vi genomför en bra bortamatch mot en toppkonkurrent och visar att vi vill vara i toppen och fightas, säger tränare Daniel Johansson efter matchen.
Första perioden var ett ställningskrig, spelet böljade fram och tillbaka utan att något av lagen skapade något större tryck. Det var 0-0 efter första 20.
– Inför andra pratade vi om att våga kliva fram lite mer i pressen och ställa lite fler frågor till deras försvar.
Det började dock med. ett 3-mot-5-läge som man klarade av och efter det flyttade man fram positionerna. Drygt halvvägs in i perioden, och matchen kom Rögles ledningsmål. Oskar Petterssson gjorde 1-0 på en omställning och det stod sig perioden ut. Tredje var Rögles bästa, man pressade hemmalaget, vårdade pucken och släppte inte till några farliga målchanser. Med. två minuter kvar gjorde Jonathan Larsson 2-0 och det blev slutresultatet.
– Ett extra plus till Axel Mangbo som höll nollan och kändes väldigt stabil, säger Daniel.