Information inför Matchtröjans Dag
Publicerad: 2018-09-16
SHL-premiären är avklarad och nu dröjer det inte lång tid innan Rögle är tillbaka i Lindab Arena för hemmapremiären mot Brynäs IF. Men redan nu vill vi informera om vad som händer i den andra hemmamatchen mot Frölunda då det är Matchtröjans dag.

Den 27:e september när vi tar emot Frölunda är det Matchtröjans dag! Var med och bidra till en fantastisk stämning och inramning i vår hemmaborg! Vi uppmanar alla att ta på sig sin matchtröja så gör vi tillsammans detta till en oförglömlig kväll! Inför matchen kommer det pågå en del aktiviteter för alla supportrar, därav går vi ut med denna information nu.

Från måndagen den 17:e september kommer vi att genomföra en omröstning på Facebook för att utse den snyggaste matchtröjan i Rögles historia. En jury bestående av fem medlemmar har tillsammans valt ut åtta matchtröjor som ni fans får rösta på. Det kommer vara sju omröstningar, från kvartsfinal ända till final. Den vinnande matchtröjan kommer att presenteras i periodpausen. Dessutom kommer vi att ha både en utställning i foajén samt en presentation av de åtta matchtröjorna som valts ut av juryn i sportbaren.

Juryn består av följande personer:

Marcus Thuresson, VD
Jonas Börjesson, sponsor och supporter
Glenn Petersson, ordförande Angel Island Army
Frederik ”Fidde” Andersen, materialförvaltare A-laget
Erik Brunnström, ansvarig privatmarknad

Vi kommer även att ha en tävling där vinnaren får chansen att göra ett symboliskt första nedsläpp samt få en signerad matchtröja. För att delta i tävlingen så lägger du upp din bästa Röglebild på instagram med hashtaggen #matchtröjarbk En jury kommer att välja ut den bästa supporterbilden och kontakta vinnaren måndagen den 24 september.

Rögleshopen är fullmatad med nya matchtröjor för både barn och vuxna. Köper du en matchtröja så bjuder vi på trycket. Intersport är på plats under hela matchen och trycker ditt namn och nummer på tröjan. Erbjudandet gäller endast under denna match, ej för de som köpt matchtröja tidigare.

I arenarestaurangen är det skaldjursbuffé. Skaldjursbuffén kostar 395 kr och innehåller bla. räkor, musslor, kräftor, fisk, skagenröra, västerbottenpaj och andra trevliga tillbehör. Även dessert ingår som är en citron- och marängpaj. Är man allergisk eller inte gillar skaldjur så kan vi erbjuda en kötträtt för 245 kr och den måste förbeställas.

Bokning görs via [email protected] eller på nr 0431-558940. (obs endast ett fåtal platser finns kvar).
Har du inte löst din biljett ännu gör du det som vanligt på webben, rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppettider mån-fre 10-14, onsdagar förlängt till 18.00. Vi hoppas att ni tillsammans med oss vill göra denna match till en oförglömlig upplevelse, vi ses i hemmaborgen!

Rögle BK