Viktig information angående slutspelsbiljetter
Publicerad: 2019-03-11
I lördags blev vi klara för vårt första slutspel på 25 år. Vi har fått många frågor angående biljetter, därav kommer här information till dig som antingen har säsongskort eller vill köpa lösbiljetter till slutspelet.

I dagsläget finns det tre olika scenario för när vi går in i slutspelet. Eftersom vi inte vet vilken plats vi slutar på i tabellen kan vi inte starta försäljningen av biljetter ännu. Du som har säsongskort har din plats säkrad under hela slutspelet.

En evenutell åttondelsfinal ingår i ditt säsongskort, resterande matcher kommer att efterfaktureras. När grundserien avslutas kommer ditt säsongskort automatiskt att förlängas över hela slutspelet. Senast en vecka efter avslutat slutspel måste du gjort din inbetalning till Rögle BK. Det är väldigt viktigt att du hör av dig till oss om du inte vill ha din plats i slutspelet. Antingen väljer du att köpa hela slutspelet eller säga upp din plats. Du kan ej säga upp ditt säsongskort för kvart och semifinal och sen få tillbaka din plats i en eventuell final.

Gällande lösbiljetter återkommer vi med mer information i veckan. Det går inte att förhandsboka biljetter utan alla ska få samma chans när vi väl gör biljettsläppet.

Åttondelsfinalerna startar den 16:e mars. Det 7:e och 8:e placerade laget börjar hemma. Det 9:e och 10:e placerade laget spelar hemma den 18 mars. En eventuell tredje match i åttondelsfinalen spelas onsdagen den 20 mars där det 7:e och 8:e placerade laget spelar hemma. Kvartsfinalerna startar den 22 mars. Fullständigt spelschema finns på SHL:s hemsida.

Rögle BK