"Vår bästa match efter jul"
Publicerad: 2019-02-08
J18
Vår bästa match efter jul". Det är J18-tränaren Magnus Rahms nöjda kommentar efter att hans lag besegrat Oskarshamn med klara 7-2 och befäst serieledningen i serien.

J18 har en intressant slutspurt framför sig i fortsättningsserien i J18 Elit södra. Efter gårdagens hemmazmatch mot Oskarshamn har Röglelaget fyra matcher kvar, varav tre på bortais. Laget leder serien och endast seriesegraren får en biljett till det hägrande JSM-slutspelet.
Laget har dominerat de flesta matcher efter nyår men haft svårt med effektiviteten vilket gjort att laget fått slita hårt för segrarna.
Mot nästjumbon Oskarshamn lossnade det på alla plan.
– Killarna klev ut med en massa energi, spelade snabbt och drev på kassen där vi skymde målvakten och var jobbiga att möta. Det här är saker vi pratat mycket om den senaste tiden och det var kul att se det fungera i match, berättar Magnus Rahm.

Rögle ryckte snabbt åt sig en 2-0-ledning i matchen efter två snabba mål av backen Love Bergvall men gästerna reducerade snöpligt mitt i perioden. Det var 15-5 i skott till hemmalaget men bara 2-1 på resultattavlan efter första.
I andra avgjorde man dock matchen med tre raka mål och kunde sen enkelt spela hem segern (7-2).
– När vi spelar på det här sättet blir vi svårslaget. Sen är det kul att se att vi får betalt när vi driver mot mål och pucken studsar vår väg och vi får lite enkla mål, säger Magnus och fortsätter:
– Idag är hela laget bra men det finns en kvartett som sticker ut lite extra som jag vill nämna: Jac Johansson Sennow, Kevin Engvall (bilden), Sebastian Thörnqvist och Linus Sjödin, avslutar Magnus.
Rögles mål: Love Bergvall 2, Albin Blomberg, Isak Fransson, Casper Lindahl, Filip Moen och Linus Sjödin .